Město Atlantis
Město Atlantis

Město Antiků - Atlantis bylo původně umístěno na Zemi v místech dnešní Antarktidy. Po vypuknutí moru se Antikové rozhodli přesunout do nové galaxie Pegasus i s městem. Zde ale narazili na nového nepřítele - Wraithy, se kterými nejdříve vedli válku, ale nakonec se rozhodli město opustit. Nechali jej tedy potopit do oceánu, aby je před svým nepřítelem ukryli a vrátili se zpět na Zemi.
Město bylo objeveno až za 10 000 let expedicí ze Země, kterou vedla dr. Elizabeth Weirová. Pozemšťané začínají tedy město i jeho technologie prozkoumávat a snaží se je ochránit před možným útokem nepřítele Antiků - Wraithy.

Po příchodu expedice město začíná ožívat - všude se začínají rozsvěcovat světla a spouštět dosud vypnuté systémy. Expedice zjišťuje, že město se nachází několik set metrů pod hladinou místního oceánu. Energie, potřebná k udržení štítu, již začíná docházet a město bude zatopeno. Antikové však město pro tento případ vybavili pojistkou - mechanismem, který město ještě před úplným zhroucením šítu vyzdvihne zpět na hladinu oceánu.
Město se nachází v místním oceánu, leží několik minut cesty puddle jumperem od pevniny a je tvořeno 6-ti rameny.
Jednotlivé části města:
Řídící místnost s Hvězdnou bránou

Jde o obrovskou místnost, v jejíž snížené části je umístěna Hvězdná brána. Nad ní je otevírací strop, kterým se dá z hangáru k Bráně dopravit puddle jumper. Od Brány vedou schody k řídící části i do ostatních částí města. V řídící místnosti se nachází antické systémy, díky nimž lze spravovat celé město, řídit rozvody energie, uzavírat jednotlivé části, komunikovat s ostatními částmi města. Je zde i verze nového DHD k zadávání adres a tlačítko na aktivaci a deaktivaci štítu na Bráně, senzory města i dalekého vesmíru, a další technologie...
Hangár s puddle jumpery

Byl rovněž objeven při prvním průzkumu Atlantidy. Jsou v něm umístěny v jednotlivých podlažích desítky Antických lodí (mjr. Sheppard je pojmenova puddle jumpery), které jsou schopné cestovat Hvězdnou bránou. Hangár se nachází přesně nad místností s Hvězdnou bránou a vede z něj otevírající se strop jak do prostoru Hvězdné brány, tak i ven z města (ten objevil dr. Zelenka :) ).
Místnost s hologramem

Tuto místnost objevil dr. Beckett při prvotním průzkumu města. Může zde být promítán jako hologram v 3D zobrazení jakýkoli obraz. Expedice se zde dozvěděla informace o Anticích a jejich nepříteli. Na stropě této místnosti lze rovněž promítat mapu místní galaxie. Hologram se spouští stoupnutím na vyvýšené místo u konzole.
Zasedací místnost

Místnost s dlouhým stolem a řadou židlí, v níž probíhají instruktáže před misemi, porady nebo se zde řeší problémy - ať již obrana města či záchranné plány. Konají se zde i jednání s návštěvníky Atlantidy (např. s Atharou). Místnost se nachází poblíž řídící místnosti a prostoru Hvězdné brány.
Lékařské místnosti

Zde se dr. Carson Beckett a další lékaři starají o raněné a nemocné. V této sekci města je i množství lékařských zařízení, která lékaři teprve prozkoumávají. Dr. Beckett zde také vytvořil způsob, jak aplikovat Antický gen těm, kteří jej nemají, nebo zde pracoval na retroviru, který měl změnit wraithskou DNA zpět na lidskou.
Pokoje pro obyvatele města

Jedná se o obytné části Atlantidy, ve kterých žijí všichni obyvatelé Atlantidy - Athosiané, členové Expedice i hosté.
Laboratoře

Celé město je poseté Antickými vědeckými výzkumnými laboratořemi, a to různého typu. Expedice objevila laboratoře, v nichž Antikové zkoumali energetické bytosti, nanoviry, ale také laboratoř se stázovou komorou, ale to je jen zlomek toho, co se dosud podařilo prozkoumat...
Místnost s moduly ZPM

V
této místnosti se nachází panel, v němž jsou umístěny tři moduly
Antického zdroje energie - ZPM. Právě odtud se napájí veškeré systémy
Atlantidy a to včetně silového pole kolem města
Expedici se podařilo prozkoumat pouze zlomek města a další sekce
města, laboratoře a technologie teprve čekají na objevení... (nechme se
překvapit)




